tisdag 3 maj 2011

Måla naglarna

Haha, Digital Detox Week blev två. Och självklart så detoxade jag inte från allt digitalt. Det var bara en bra ursäkt för att slippa blogga under påsklovet. Istället kollade jag på TV för första gången på evigheter. En kväll i alla fall. Där i huset i Småland omgiven av makens oerhört charmerande släkt. Jag orkar vanligtvis inte kolla på TV eftersom jag inte står ut med den blandning av lam Debatt, gamla repriserade dokumentärer om andra världskriget och lekprogram/familjeunderhållning som visas. Jag vill bara se bra film som jag inte har sett (lycka till!) och välgjorda serier. Så plötsligt hände det. Utan att ens ha tittat på TV-tablån fick jag en riktigt underhållande TV-kväll. Först Kennedys (visst, lite kalkonvarning på den men wtf, snygga dräkter, pillermissbruk och otrohet i Kennedyklanen uppväger en del) och sen The big C. Heter den så? Serien om den blonda kvinnan med perfekt plattångat hår som ska dö i bröstcancer och därför lever livet som om varje dag var den sista. Han den där snygga långa svarta killen som spelar en av knarkbossarna i the Wire var med. The big C har något. Även om jag inte vet om jag skulle orka platta håret varje dag om jag var döende. Jag tänker att den tiden skulle kunna användas till något bättre. Men måla naglarna skulle jag nog. Ja, det skulle jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar