onsdag 16 februari 2011

Ask me no questions and I'll tell you no lies

Hittade några frågor för ett tag sedan på Amanda Hellbergs fina blogg. Så då tar vi väl och svarar på dem nu, inte sant?
Finns det något killnamn som du tycker är så trist och fult att du skulle skämmas för hans namn om han var din kille?
Japp. Många. Jörgen. Olof. Jag skulle inte skämmas men inte tycka det var så härligt. Fast om jag fick kalla Olof för Olle så? Jag skulle nog kunna hitta på bra smeknamn till det mesta. Och så bara använda det. Jörgen blir ju svårt, men han får heta J.

Om du fick välja ett enda av dina ex att tillbringa ytterligare en natt tillsammans med, vem skulle du då välja?
Haha, har inga riktiga ex. Men OK, jag säger kille jag var kär i som jobbade på Spaghetti Company på Birger Jarlsgatan i Stockholm. Som jag hängde lite med, då i gymnasiet. Han vars far var läkare men hade dött i cancer. I vilket fall som helst så ska det helst vara någon som han: lång, blond och blåögd. Om jag får välja.

Finns det någon dialekt som du tycker är så ful och osexig att du skulle ha svårt för att inleda ett förhållande med en kille med denna dialekt?
Ja. Riktigt utpräglad skånska. Gotländska däremot är bara ett plus.

Om du var tvungen att välja mellan att aldrig mer i ditt liv få använda någon typ utav smink eller att aldrig mer få läsa en bok, vad skulle du då välja?
Smink… måste jag kanske svara då... Fruktansvärt val. Får man höra på ljudböcker åtminstone? Annars så säger jag pass på den frågan. Fast jag säger pass i alla fall för jag gillar själva proceduren att öppna en bok och läsa, att blicken löper över raderna med svarta bokstäver på det vita pappret. Känslan av pappret under handen. Far åt helvete säger jag, du som kommer med ett sådant ultimatum. För jag vill inte heller leva utan mitt läppstift, min röda läppglans, concealer, highlighter.
Om du var sommarpratare i P1 och skulle berätta en lustig historia hämtad ur ditt liv, vad skulle du då berätta?
Så många ”lustiga” historier finns det inte i mitt liv.
När jag halkade på ett bananskal utanför min gamla gymnasieskola (Östra Real i Stockholm) framför killen jag var förtjust i, skolans snyggaste enligt min mening. Jag gick i ettan, han gick i trean. Det var väl den då. Annars kommer jag inte på något.

Om du inte får nämna en kändis, vem är då världens snyggaste kille?

Om jag inte får nämna en kändis? Jag säger Jude Law i alla fall. Ha!
Annars min pappa som ung kanske. Eller min son Julian. Han är sjukt snygg.
Vet du vad din mormors mamma och din farmors mamma jobbade med?
De jobbade med att ta hand om sina familjer, sina gårdar.

Skulle du våga sätta 100.000 kronor på att du utifrån ett klassfoto kan nämna både för- och efternamn på alla klasskompisar från mellanstadiet?
Nej, jag skulle sätta 100000 på att jag inte skulle klara det. Så det vore lättförtjänta pengar.

Nämn något som du gjort och ser tillbaka på och tänker ”Hur kunde jag vara så jävla dum!?
Oj, wow, listan är lång.
Söka upp min pappa som jag inte hade träffat på 20 år och stanna i tre veckor med honom och hans nya unga fru vilket resulterade i total katastrof.
Åka och träffa min pappa en gång till efter det, fem år senare. Katastrof igen.
Snatta en gång på Tempo i Fältöversten som tonåring och åka fast.
Etc, etc, etc i all oändlighet. Den tar inte slut den där dum-listan.

Finns det något yrke som nästan automatiskt gör även den torraste kille lite mer spännande och intressant?
Musiker och låtskrivare i ett riktigt bra band eller (och det här har kommit på senare år, väldigt konstigt?) finanskille med hängslen och hela kitet. Lite Wall Street.
Men en torr kille blir aldrig intressant, oavsett yrke eller utseende. Tyvärr.

Villa, hund och Volvo eller lägenhet i city, utekvällar och cykel. Vilket tror du stämmer bäst överens på ditt liv om fem år?
Hus, hund, katt, barn, Volvo, cykel, innekvällar, utekvällar. Jag tar allt det där. Jag har nästan allt det där.

Om alla dina tidigare pojkvänner skulle sätta sig i ett rum och komma överens om din absolut sämsta egenskap, vad tror du då dom skulle komma fram till?
Oh, ALLA mina tidigare pojkvänner alltså? Eftersom jag träffade min man när jag var 20 är de inte så många. Inte så många alls.
Att jag ville göra allt tillsammans, kanske? Hänga hela tiden.

Om du var tvungen att byta hem med någon av dina tjejkompisar, vems hem skulle du då föredra?
Jennys kanske. Mysigt inredd femma på Karlavägen vid Humlan i Stockholm. Jag gillar Humlan.

Vad är det absolut konstigaste stället du har varit tvungen att kissa på?
Vet inte riktigt men jag måste springa hela tiden så det borde ha varit ett par ställen. Men mest är det bakom en buske i någon skog och så. Inte så konstigt alls.
Men den där gången för mycket länge sedan på någons jobbfest när jag kissade i duschen i en skrubb för att det var så lång toakö kanske.

Vem av tjejerna i rummet skulle med störst sannolikhet kunna tänkas bli statsminister?Inte jag. Kanske du. Eller någon som läst statsvetenskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar